Efterårsblomstrende asters

Hvis nogen siger, at haven er kedelig og trist om efteråret, så siger jeg nej. Disse billeder er taget for en uges tid siden, inden frosten kom.

Det er en helt ny asters, som jeg har købt på Overdam Planteskole. Tror nok den hedder Aster Turbinellus. Det er en meget smuk plante, med dekorativt filigranløv, som står grønt fra tidlig sommer og helt til frosten kommer. Det er en tørketålende asters, som stammer fra prærien.

Poul fra Overdam Planteskole bad mig rapportere, hvordan den har artet sig, da det er en helt ny sort, som han har store forventninger til. Den klarede sommertørken uden nogle problemer, så den er bestået til UG, kryds og slange. Den kan varmt anbefales.


Kommentarer

  1. Hej Ghita. Den er super fin. Sommeren har jo været den ultimative test. Jeg har undgået Asters i min egen have indtil videre - og bruger den også kun sjældent i haveplanerne til mine kunder. Men måske, at jeg skulle begynde at afprøve nogle. Hvor høj bliver denne nye lækkerbisken?
    Hilsen Bonnie

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag