Gratis hortensier



Her er en nem måde at få mange nye planter - helt gratis og med et minimum af indsats. Mine skønne hvide hortensier 'Annabelle' skulle forleden have den årlige tilbageklipning. Jeg brugte de afklippede grene til at lave 15 cm lange stiklinge. De er nu sat i potter i en fugtig spagnum/sandblanding. Jeg ved godt at der er lidt rigeligt med stiklinge i potterne, men...lad falde hvad ikke kan stå. Planterne skal nu stå et skyggefuldt sted i nogle uger, hvorefter de forhåbentlig slår rod. Hortensier er meget villige til at slå rod. For nogle år sidens startede jeg med én Annabelle - og jeg vil tro at jeg på nuværende tidspunkt har mere end 20 planter. Det er et fantastisk skue når disse skønheder slår sig løs og blomstrer i ugevis, med de dejligste grøn/hvide blomster.




Kommentarer

Populære opslag