Tomato - tomato



Havde egentlig besluttet at jeg ALDRIG skulle have tomater mere, for jeg glemmer at vande dem - de bliver syge - og der kommer ingen tomater. Meeeen, da jeg arriverede til mit lokale plantecenter (naturligvis kun for at kigge), stirrede tomatplanterne mig direkte øjnene. Måske skulle man alligevel prøve med en enkelt plante. Man kunne jo også tage den der smarte brune 'Black Cherry' - og dén der aflange sjove mørkerøde tomat 'San Marzano, Trilly' - og måske også 'Santalina blommetomat'. Det smager jo også rigtigt godt hvis det lykkes. Da bilen vendte snuden hjemad, var det med fire tomatplanter i bagagerummet, fire chiliplanter og fem forskellige krydderurter. Fin karakterstyrke dér!

Plastiksække og kapilærkasser er ikke lige mig - det er bare for grimt!! Men jeg haaaaader at vande. Tro mod min egen forfængelighed, røg kassen straks i juteposen - lidt besværligt ved vanding, men vi kan nu spise i vores udestue, uden at mor får nervøse trækninger ved blik på tomaterne.



Kommentarer

Populære opslag