Mageløse magnolia

Se lige denne skønne magnolia som jeg købte som jeg købte som en lille pind for en snes år siden. Den har vokset sig stor og smuk. Selvom den kun blomstrer i en uges tid, er den det hele værd. Efter blomstringen, sætter den meget smukke lysegrønne blade. Og så tager den endnu en blomstring i august/september - omendi noget mindre omfang end store blomstring i april. Træet bliver 3-4 meter højt og elsker muldrig jord.








Jeg har adskillige magnolier i min have. Blandt andet Magnolia Stellata, der er tidlig blomstrende, med stjerneformede rosa blomster. Jeg har en hvid Sieboldii, en mørk Susan og en fantastisk gul Denudata. Det er min favorittræer, både på grund af deres store skønhed, men også fordi de ikke bliver så store - og så kan de sagtens beskæres. Jeg viser de andre sorter når de blomstrer.

Forresten, så har Netto lige nu Magnolier for kun 30 kr. Jeg blev da nødt til at købe endnu en til samlingen når det nu var så billigt. Det er ganske vist kun en pind på 20 cm, men se blot på billederne hvad det kan blive til i løbet af no time.

Kommentarer

Populære opslag