Flotte og knitrende dejlige tulipaner

Tulipanerne står nu i fuldt flor - og sikke et syn.

Jeg aner ikke hvad tulipanerne her hedder, men smukke er de. Jeg havde faktisk helt opgivet tulipaner, da de jeg havde for år tilbage, kun blomstrede én gang, hvorefter de døde.

Men sidste år i november, opdagede jeg at flere forretninger sælger tulipanløg til halv pris. Løgene skal nemlig helst lægges i september/oktober og hvis de ikke er solgt i denne periode, vil forretningerne af med dem hurtigst muligt. Så her er chancen for billige løg. De kan sagtens lægges i december, forudsat at der er frostfri jord.


Forskellige tulipansorter blomstrer på forskellige tidspunkter, så man kan faktisk have tulipaner over en meget lang periode, hvis man har mange forskellige sorter. Husk at blade og stængel giver næring til løget efter blomstring, så det må ikke må fjernes førend det er helt vissent. Nogle tager løgende ind og tørrer dem - det gider jeg ikke. Jeg betragter dem bare som étårige.

Kommentarer

Populære opslag